اولین تولید کننده تخصصی انواع کباب گیر|کباب زن|کباب سیخ گیر

اولین تولید کننده تخصصی انواع کباب گیر|کباب زن|کباب سیخ گیر

گروه تولیدی پویا صنعت اولین اولین تولید کننده تخصصی انواع کباب گیر|کباب زن|کباب سیخ گیر
اولین تولید کننده تخصصی انواع کباب گیر|کباب زن|کباب سیخ گیر

اولین تولید کننده تخصصی انواع کباب گیر|کباب زن|کباب سیخ گیر

گروه تولیدی پویا صنعت اولین اولین تولید کننده تخصصی انواع کباب گیر|کباب زن|کباب سیخ گیر

مراحل راه اندازی رستوران و رستوران داری از صفر تا صد

رستوران داری و مدیریت رستوران یک شغل پردرآمد ولی در عین حال بسیار سخت و طاقت فرساست. برای داشتن یک رستوران شیک و موفق باید مراحل راه اندازی رستوران ( صفر تا صد راه اندازی رستوران ) را به صورت کامل و با دقت انجام داد. اغلب افراد فکر می کنند برای راه اندازی رستوران فقط باید به تجهیزات رستوران توجه کنند. اما این دیدگاه کاملا اشتباه است.

در این مقاله سعی داریم علاقه مندان به رستوران داری را با مراحل راه اندازی رستوران صفر تاصد آشنا کنیم.

اصلی ترین مراحل راه اندازی رستوران برای رستوران داری موفق

برای راه اندازی رستوران شیک باید مراحل زیر را طی کنید. هر کدام از این مراحل نقش مهم و کلیدی در موفقیت رستوران شما دارد. 

  1. انتخاب نوع رستوران

  2. انتخاب نام رستوران

  3. سرمایه اولیه یا تامین بودجه
  4. انتخاب درست مکان و موقعیت رستوران
  5. تجهیزات مورد نیاز رستوران
  6. برنامه کسب و کار رستوران
  7. دریافت مجوز های لازم برای راه اندازی رستوران
  8. طراحی و دکوراسیون رستوران
  9. منوی رستوران
  10. یافتن تامین کننده مناسب
  11. راه اندازی بخش بیرون بر رستوران
  12. استخدام نیروهای مناسب برای رستوران
  13. آموزش به نیروهای رستوران
  14. قوانین و مقررات رستوران
  15. تبلیغات مناسب و روش های بازاریابی جدید

انتخاب نوع رستوران

اولین مرحله از مراحل راه اندازی رستوران ( راه اندازی رستوران صفر تا صد) انتخاب نوع رستوران است. شما باید در اولین قدم مشخص کنید چه نوع رستورانی هدف شما است. رستوران سنتی,  رستوران مدرن,  رستوران دریایی و غیره. بقیه مراحل بعد از انتخاب نوع رستوران مشخص می شود. همه مراحل به نوع رستوران بستگی دارد.

نام رستوران

بعد از انتخاب نوع رستوران,  حالا نوبت به انتخاب نام معنادار و زیبا برای رستوران است. نام رستوران باید به کونه ای باشد که نشان دهنده نوع رستوران شما باشد. و برای همیشه در ذهن مشتری باقی بماند. در انتخاب نام وسواس زیادی به خرج دهید . چون این نام قرار است به یک برند برای شما تبدیل شود. سعی کنید خلاقانه نامی را انتخاب کنید,  که از سایر رقبا سبقت بگیرید. 

سرمایه اولیه یا تامین بودجه

توجه داشته باشید در ماه های اولیه راه اندازی رستوران نباید انتظار سود داشته باشید. پس باید در ابتدا تامین بودجه کنید. تا در اواسط راه بدون سرمایه  نمانید. برای خرید یا اجاره مکان رستوران,  خرید تجهیزات, طراحی فضای رستوران, حقوق پرسنل و غیره نیاز به سرمایه اولیه دارید.  اغلب افراد زمانی که به این مرحله می رسند از تصمیم خود یعنی رستوران داری منصرف می شوند. برای تامین بودجه و سرمایه اولیه رستوران می توانید وام بگیرید یا یک اسپانسر انتخاب کنید.

انتخاب مکان مناسب

یکی از اصلی ترین و عمده ترین دلیل شکست یک رستوران عدم انتخاب درست موقیعت رستوران است. برای انتخاب مکان درست برای رستوران باید زمان زیادی را صرف کنید. در انتخاب موقیغیت رستوران به جای پارک, مشتریان هدف رستوران, رستوران های دیگر در آن منطقه و وسیله حمل و نقل عمومی توجه کنید.

تجهیزات مورد نیاز رستوران

تجهیزات رستوران شامل تجهیزات پختتجهیزات آماده سازیتجهیزات نکه داریتجهیزات شست  و شو و تجهیزات بسته بندی و تجهیزات سرو غذا می باشد. همچنین تجهیزات دیگری ماند میز و صندلی, دستمال کاغذی, پرده,  تابلو, گلدان و غیره تنها بخشی از تجهیزات رستوران مورد نیاز است.

انتخاب تجهیزات رستوران مناسب و استاندارد می تواند در کیفیت رستوران شما تاثیر مستقیمی داشته باشد.

برنامه (طرح)کسب و کار رستوران

در این بخش شما باید هدف از  راه اندازی رستوران خود, سبک غذاها و نوع منو و همچنین مدیران داخلی و کارکنان را مشخص کنید.لیست تجهیزات رستوران مورد نیاز خود, تامین کنندگان مواد اولیه و روش های تبلیغاتی را یاداشت کنید . و به صورت چک لیست در بیاورید.  بهتر است چشم انداز رستوران خود را در این طرح گردآوری کنید.

دریافت مجوز های لازم برای راه اندازی رستوران

یکی از سخت ترین مراحل راه اندازی رستوران دریافت مجوزهای لازم است. هر رستوران نیاز به پروانه کسب دارد. باید قوانین مربوط به مدیریت رستوران و قوانین بهداشت رستوران را رعایت کرده باشید تا موفق به اخذ پروانه کسب شوید. در زمینه قوانین بهداشت رستوران اداره بهداشت به شما کمک خواهد کرد.

طراحی و دکوراسیون رستوران

طراحی زیبا و شیک در میزان فروش رستوران و جذب مشتری اهمیت فراروان دارد. هرچه طراحی ها دقیق تر و مشتری پسند تر باشد, رستوران  شما شیک تر به نظرمی رسد. در نتیجه رستوران شیک شما موفق تر خواهد بود. طراحی و دکوراسیون رستوران به نوع رستوران شما بستگی دارد. طراحی رستوران به دو بخش طراحی و چیدمان سالن و طراحی آشپزخانه رستوران تقسیم می شود.

منوی رستوران

حالا باید منوی رستوران خود را انتخاب کنید. منوی رستوران هم به نوع رستوران شما وابسته است. به طور مثال اگر نوع رستوران شما سنتی باشد,  سرو غذای ملل و فرنگی در آن درست نیست. طراحی منو به کارکنان شما کمک می کند تا بدانند چه غذاهایی باید تهیه و آماده کنند. در منو با توجه به هزینه های صورت گرفته برای تهیه غذا,  قیمت غذا را در منو درج کنید.

یافتن تامین کننده مناسب

شما باید به دنبال تامین کننده مناسب برای مواد اولیه رستوران و همچنین تامین کننده برای تجهیزات رستوران باشید. 

راه اندازی بخش بیرون بر رستوران

بسیاری از رستوان داران این بخش مهم را فراموش کرده اند. اما راه اندازی غذای بیرون بر در هر رستوران می تواند یکی از عوامل افزایش فروش رستوران و برند شدن نام رستوران شود.

استخدام نیروهای مناسب

در این بخش از مرحله راه اندازی رستوران (راه اندازی رستوران صفر تا صد) دقت و وسواس زسادی به خرج دهید.سعی کنید نیروهای حرفه ای استخدام کنید. تلفیق تجربه و دانش را فراموش نکنید.

آموزش به نیروها

شما باید به نیروهای خود آموزش کافی در مورد نحوه برخورد با مشتری, شرایط سرو غذا, نحوه پذیرایی, چیدمان غذا, نحوه پخت غذا و آماده کردن آن ارائه دهید. هدف خود از راه اندازی رستوران را به کارکنان خود توضیح دهید.

قوانین و مقررات رستوران

برای رستوران خود قوانینی وضع کنید. به طور مثال برای ساعت ورود و خروج به رستوران یا نحوه مرخصی گرفتن قوانینی تدوین کنید. به کارکنان گوشزد کنید, که در طول کار از صحبت کردن با تلفن بپرهیزند. از دستکش و کلاه استفاده کنند. در محیط رستوران از کشیدن سیگار خودداری کنند. این ها تنها قوانینی کوچکی هستند که شما می توانید, آن ها را تنظیم کنید. و از پرسنل بخواهید به آن ها پایبند باشند. 

تبلیغات و بازاریابی به شیوه های جدید

تبلیغات رستوران خود را فراموش نکنید. برای این کار می توانید از تبلیغات محیطی کمک بگیرید. به طور مثال می توانید تراکت تبلیغاتی چاپ کنید. و آن را در سطح شهر پخش کنید.

اما یکی از بهترین ها و ارزانترین راه ها برای تبلیغات, تبلیغات در فضای مجازی به خصوص تبلیغات در اینستاگرام است. در حال حاضر اکثر مردم در شبکه های اجتماعی عضو هستند. و در آن ها رستوران های مختلف را جست و جو می کنند.

با دنبال کردن این مراحل می توانید رستوران خود را راه اندازی کنید. و رستوران داری موفق شوید.



شما می‌توانید آخرین اخبار و محصولات جدید شرکت را از طریق توییتر و اینستاگرام دنبال نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.